Intel ve Amerika’nın önde gelen moda evi
Opening Ceremony, New York’ta gerçekleşen Fashion Week kapsamında
düzenledigimiz Opening Ceremony İlkbahar/Yaz 2015 Defilesi’nde beklenen akıllı
bileklik MICA’yı gün yüzüne çıkardi: “Benim Akıllı İletişim Aksesuarım”
Intel
ve Opening Ceremony, New York’ta düzenlenen Opening Ceremony İlkbahar/Yaz
2015 Defilesi’nde birlikte geliştirdigimiz akıllı bilekliği ilk kez sergiledik.
Adını “My Intelligent Communication Accesory (Benim Akıllı İletişim
Aksesuarım)” ifadesinin baş harflerinden alan MICA, Opening Ceremony tarafından
tasarlandı ve Intel tarafından üretildi. Gelişmiş iletişim yeteneklerinin yanı
sıra eşsiz tasarımıyla kadınsı bir aksesuar olan MICA, üretim sürecinin
başından sonuna kadar bir moda tasarım markası ve küresel bir teknoloji
şirketinin ortak çalışması sonucunda ortaya çıktı.
Intel
ve Opening Ceremony; Ocak 2014’te Las Vegas’ta düzenlenen Tüketici Elektroniği
Fuarı CES’te Opening Ceremony ekibinden Humberto Leon ve Carol Lim tarafından
tasarlanacak, teknoloji entegrasyonu ve endüstriyel tasarım uzmanlığı Intel
tarafından sağlanacak olan akıllı bir bilezik üzerinde çalıştıgimizi
duyurmustuk. Yoğun konsept ve tasarım sürecinin ilk çıktıları, ilk kez
tüketicilerin beğenisine sunuldu. Ünlü fotoğrafçı Collier Schorr’un objektifine
MICA ile poz veren modeller Kirsten Owen ve Ajak Deng’in fotoğrafları, Opening
Ceremony’nin Sonbahar/Kış 2014 koleksiyonunda bileziğin ilk görüntüleri olarak
sayfalara taşındı.
Kadınsı aksesuarlar günlük yaşama daha önce görülmemiş
şekilde dâhil oluyor. Moda ve teknolojinin yakınsamasına yeni bir soluk getiren
MICA, lüks kadın aksesuarlarına teknolojiyi entegre ederek kadının iş ile
sosyal yaşamını bir araya getiriyor. MICA, kısa mesaj, toplantı uyarıları ve
genel bildirimler gibi iletilerin kadınların bileklerine doğrudan ulaşmasını ve
kadınların kesintisiz olarak bağlı kalmasını sağlıyor. MICA, Opening
Ceremony’nin moda uzmanlığı ve Openin Ceremony’nin kendine has topluğunun
yönlendirmeleri ile Intel’in endüstriyel tasarım yeteneklerini temel alarak
moda ve teknoloji endüstrisinin gerçek işbirliği ile hayata geçirildi
Giyilebilir teknolojilerin yaygınlaşması,
daha geniş kitlelere ulaşabilmesi için, insanların üzerlerinde taşımak
isteyecekleri, stil sahibi, göze hitap eden aksesuarlar şeklinde
tasarlanmaları, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra tarzlarını
yansıtmalarına yardımcı olmaları gerekiyor. 2018 yılında, dünyada 300 milyon
giyilebilir cihaz olması bekleniyor. Bu rakamın gerçek olabilmesi için bu
teknolojilerin spor, fitness ve teknolojik cihaz tutkunlarının ötesine
geçtiğinden emin olmamız, herkesi oyuna girmesi için teşvik etmemiz gerekiyor. Kadınların iletişim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamaya
yönelik bir mücevher olarak tanımlayabileceğimiz MICA da, öncelikle bir
aksesuar, ikincil olarak bir teknoloji ürünü olarak tasarlandı. MICA gibi moda,
stil ve teknolojiyi bir araya getiren ürünler yaygınlaştıkça giyilebilir
teknolojiler hayatımıza çok daha hızlı girecek.
2014 yılı sona ermeden, Amerika
Birleşik Devletleri’nde seçkin Barneys ve Opening Ceremony mağazalarında yerini
alacak olan MICA ile ilgili daha detaylı bilgiler yakın zamanda açıklanacak.
http://www.nytimes.com/2014/09/04/fashion/new-york-fashion-week-guide-who-and-what-to-know.html?_r=0
http://www.bizjournals.com/sanjose/news/2014/09/04/intel-focuses-on-women-with-luxury-snakeskin.html
http://www.techinsider.net/intel-corporation-intc-launches-high-end-mica-smart-bracelet/1115327.html